Natuurhus Almelo

De Stichting Natuurhus Almelo is een samenwerkingsverband van zes groene Almelose verenigingen (Nivon, KNNV, ’t Iemenschoer, AstronA, IVN en Groei en Bloei). De overkoepelende Stichting heeft het voorheen saaie Hagenpark veranderd in een uitnodigend “Doepark de Hagen” waar volop ruimte is voor ontspanning en educatie. En dit wordt nu nog versterkt door de bouw van een paviljoen in het park. Met deze voorzieningen gaat de Stichting kinderen en volwassenen een veelzijdig programma aanbieden over natuur, cultuur, milieu en duurzaamheid.

In het Doepark is nu al een waterspeelplek en buurtmoestuin. Er wordt nu hard gewerkt aan het paviljoen en er komt nog een beleef- en beweegtuin, kano- aanlegsteiger, vleermuisgrot, Tiny Forest, olmenbos met knuppelpad en een educatief pad.
Park en paviljoen zijn voor alle inwoners van Almelo en omstreken. De Stichting gaat hiermee het publiek op ongedwongen, speelse wijze bewust maken van noodzakelijke vergroening en biodiversiteit in de natuur.
Voor meer informatie zie de website van Natuurhus Almelo.